Mały Robot w daleką podróż się wybiera
Będzie zwiedzał Układ Słoneczny I nazwy planet zapamiętywał od zera.
Żeby mu to ułatwić, przy każdej zrobi krótką przerwę
Czerwony, niebieski, czerwony…jeśli dobrze kod odczyta
Czeka go trzysekundowa pauza, w kolorach ta informacja była skryta.
Pierwsza mijana planeta to Merkury, za nią Wenus się trzyma
Trzecia od Słońca, dobrze nam wszystkim znana,
To Ziemia – planeta przez nas zamieszkana.
Następny w kolejce Mars się przedstawia
Za nim Jowisz, Saturn, Uran i Neptun na końcu się ustawia.
Więc podróż chyba zamknięta…
Nie, nie, nie… jeszcze mamy kod o powrocie wstawiony
Poćwiczmy teraz planety patrząc od końca, z drugiej strony
Neptun, Uran, Saturn, Jowisz Mars, Ziemia, Wenus i Merkury…
Jeśli jeszcze kolejność nie całkiem została zapamiętana
Wróć robotem na start i podróż zaczyna się ta sama.

Na ostatnich zajęciach dzieci z grupy Niezapominajki wybrały się w kosmiczną podróż. Przez cały tydzień przynosiły do przedszkola książki, lunetę, zabawki o kosmosie. Poznały jaka jest kolejność ułożenia planet względem Słońca. Dowiedziały się, na której planecie jest najcieplej, najzimniej, która jest największa, a która najmniejsza no i że jest ich osiem. Wspólnie zastanawiali się czy możliwe jest istnieje życia na innych planetach. Na zajęciach matematycznych zapoznały się z zapisem cyfrowym liczby 8. Razem z naszym przyjacielem ozobotem podróżowały po orbitach. Wykonały  pracę plastyczną metodą rosnących farb – „Ziemia nasza planeta”. Zabawa ta rozwijała u dzieci zmysł dotyku. Przy dźwiękach  piosenki „Kosmiczna podróż”, przedszkolaki wzięły udział w zabawach z chustą animacyjną. Najbardziej podobało im się wykonanie pracy plastycznej „Malowanie na folii.”. Dzieci podzielone  na grupy malowały farbami układ słoneczny, kosmitów, ziemię oraz gwieździste niebo.